Zijn we weer!

24 juli 2017 - Lindi, Tanzania

Zoals jullie allemaal hebben kunnen lezen ben ik weer terug in Tanzania! Vrijdag 14 juli was het zover en vloog ik eerst met Turkish Airlines richting Istanbul om vanuit daar door te vliegen naar Dar es Salaam. Het was een fijne vlucht waarin de tijd letterlijk voorbij vloog. Lokale tijd 2:30 uur in de nacht van vrijdag op zaterdag was ik weer in Tanzania, jeej!

Turkish Airlines

In Kays Lodge, het hotel waar ik verbleef, ontmoette ik op zaterdag de nieuwe volunteers. Dave uit Engeland die in Mtwara gaat werken en ook mijn nieuwe huisgenoten in Lindi: Elena (Italiaans), Daphne (Tanzaniaans/Indiaas/Engels) en Sarah (Belgisch, Franssprekend en ook van Randstad).

Nieuwe huisgenoten op de boot! (Daphne, Sarah en Elena)

Zaterdagavond heel fijn uit eten geweest in Dar es Salaam in het type restaurant dat je zeer zeker niet tegenkomt in Lindi (lees: redelijk fancy). Zondag naar Coco Beach geweest en daarna Formule 1 gekeken met Dave en Bart, erg gezellig! Gelukkig reed Max deze keer de race wel helemaal uit. In de avond nog gegeten bij het hotel en wat biertjes gedronken en toen was het weekend weer voorbij!

Coco Beach met Sarah

Maandagochtend was mijn vertrek naar Lindi. De organisatie waar ik voor werk, VSO, heeft auto’s met chauffeurs voor de diverse projecten. De auto van het TLED project ging richting Lindi en ik kon meerijden. Ongeveer zeven uur na vertrek kwamen we aan in het gemoedelijke Lindi. Superleuk om hier weer te zijn!

De rest van de week stond in het teken van beter begrijpen wat mijn rol precies is en van het beter leren kennen van de mensen die werken bij de school VETA Lindi. Ook heb ik op vrijdag de evaluatie van de training bijgewoond, waarbij de leraren ook een certificaat uitgereikt kregen. Volgende week is mijn projectmaatje Mwaka in Dar es Salaam, dus het was erg handig dat ik mijn weg een beetje zou weten.

Uitreiken certificaten aan de leraren door de principal en Mwaka

Het weekend was fenomenaal. Zaterdagavond gingen we met zijn allen eten bij Matthew. Het was weer fantastisch, het eten was heerlijk, de wijn ook, het uitzicht was prachtig en de gesprekken waren goed. Zondag hebben we met dezelfde groep een boot gehuurd en zijn de gaan varen naar een mooi strand aan de andere kant van de baai in Lindi. Daar hebben we gesnorkeld, heerlijk gegeten en genoten van het uitzicht. Hierbij moet je denken aan je eigen bounty eilandje met een koraalrif voor de kust, op nog geen 30 minuten varen.

Etentje bij MatthewEigen strandCreatief in het maken van onze eigen glazenJack was ook mee op de boot (één van de twee honden van Matthew)Privé strand

Deze week zal in het teken staan van het nog beter begrijpen van het project en daar volgen vast weer allemaal plannen uit (die waarschijnlijk ook weer snel zullen veranderen, maar ach, je kent de bekende uitspraak over plannen en veranderen).

Tot snel!

1. Joost:
    25 juli 2017
    Fijn dat je weer aan de slag kan daar Manon....veel succes en plezier!
  2. Froukje en Pieter Hol:
    29 juli 2017
    Zo te horen lijkt het daar wel een paradijs. Je boft maar.
  3. Wim:
    31 juli 2017
    Fijn om te lezen dat je al weer helemaal op stoom bent Manon! Succes!