Transport met een bajaj & Swahili les

9 oktober 2017 - Lindi, Tanzania

Hi allemaal,

Groeten vanuit een steeds warmer Lindi! De ‘winter’ loopt hier op zijn einde. Met gemiddeld 27 graden was het voor mij aangenaam maar de locals lopen vooral in de ochtend met mutsen en dikke winterjassen. Bijzonder om dat te zien kan ik je zeggen.. Zoals velen van jullie weten ben ik nogal visueel ingesteld, ik beeld me dan ook altijd in wat deze mensen allemaal zullen dragen in een Nederlandse winter wanneer het een graad of 5 is. Aan de andere kant zullen zij ook bijzonder opkijken als ze 25 graden meemaken in Nederland en iedereen halfnaakt over straat gaat omdat het zo warm is haha. Over een maand komt David ook naar Tanzania, ben erg benieuwd naar zijn beleving van de temperatuur in vergelijking met mijn eigen beleving, omdat ik natuurlijk inmiddels redelijk gewend ben en hij uit een Nederlandse zomer/herfst komt. We gaan het meemaken!

In de titel heb ik gezet Bajaj & Swahili les. Je denkt misschien “wat is een bajaj?”. Een bajaj is een vervoersmiddel dat we in Nederland niet echt kennen, namelijk een tuktuk! Op grote straten en bij busstations zie je ze heel veel staan en rijden. Voor heel weinig geld kom je snel op je plaats van bestemming.

Met de bajajIn de bajaj

In Lindi heb ik een vaste bajaj driver die ik altijd bel, Omari! Een goedlachse man die mijn dagelijkse rit naar het werk combineert met een les Swahili, meezingen met muziek (+ het maken van onze eigen liedjes in het Engels/Swahili) en het ontmoeten van diverse locals. Naast dat we veel lol hebben en dat ik veel van hem kan leren over de taal en cultuur van Tanzania is hij ook een grote hulp als er een busticket gekocht moet worden of naar de dokter gegaan moet worden. Kortom, om meerdere redenen een topvent.

WoohooFun with Omari

Tot zover!

Groetjesss, Manon

1. Madeleine:
    Hoi lieve Manon,

Bijzonder die verschillen in temperatuur, en het zal voor jou best gek zijn om al die mensen bij 27 graden met een muts en sjaal te zien.Wat heerlijk dat David komt. Super dat je hem dan ook kunt laten meegenieten van al het moois dat je daar meemaakt! Hier in het Sauerland is ook echt de herfst begonnen met veel regen en wind.En wij hopen natuurlijk dat we daarna een winter krijgen met veel sneeuw.Voorlopig hoef jij je nog geen zorgen over kou te maken, lekker in de warmte daar. Nou meis ik wens je nog een fijne tijd en als David er is heel veel plezier samen! Liefs en een knuffel van Madeleine (tante 😉) 😘😘👍💋
  2. Marina:
    9 oktober 2017
    Veel plezier nog een de groeten aan Omari :)
  3. Gittan:
    Leuk zus!! Geniet nog maar even van de warmte! Hier regent het.. 😉😘