De tijd vliegt!

22 augustus 2017 - Lindi, Tanzania

Hi allemaal,

Groeten vanuit Lindi! Zoals je al kon lezen aan de titel; de tijd vliegt! Het lijkt nog maar heel kort geleden dat ik hier aankwam, maar inmiddels ben ik hier alweer meer dan een maand. In een maand tijd zijn een hoop dingen gebeurd. Zie onderstaand voor de korte samenvatting, en vooral de foto’s.

We hebben hier in Lindi de agricultural fair gehad genaamd Nanenane. Dit is een expositie/braderie/markt die een week duurt waarop de agrarische sector zich kan presenteren. Nanenane betekent letterlijk acht acht, de laatste dag van het evenement was dan ook acht augustus.

VETA Lindi stand op NanenaneVETA Lindi stand op NanenaneNanenane met FrankNanenane

De organisatie reikt prijzen uit aan verschillende soorten organisaties. Onze partnerorganisatie VETA won een prijs voor de beste vocational training. Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik geen idee heb op basis waarvan dit bepaald is, maar iedereen inclusief mijzelf was heel blij. Aan het eind van de dag hebben we een mooi feestje gehad met afsluitende toespraken met veel lof, lekker eten, en jaja zelfs gedans.

Team Kazi Connect Lindi Nanenane met dé bekerNanenane met ogen dicht

De eerste week van augustus kwam mijn oudste zus Gittan langs op Zanzibar, superleuk! Vanwege Nanenane kon ik haar niet lang zien, maar we hebben een super weekend gehad. Ze verbaasde zich over m’n geklets tegen iedereen haha, laten we zeggen dat ik hier iets extraverter ben dan ik in Nederland gewend was . Ik spreek inmiddels redelijk basis Swahili en locals kunnen dat erg waarderen merk ik.

ZanzibarHotel ZanzibarHotel Zanzibar

We zijn naar Jozani Forest geweest en hebben daar de twee soorten apen van Zanzibar gezien. Ook hebben we gegeten en gedronken bij het beroemde restaurant ‘the Rock’. Eenmaal aangekomen in het hotel kwam ik er achter dat we dat nagenoeg gratis gedaan hebben. In plaats van 60 dollar te rekenen op m’n creditcard hebben ze 60 Tanzaniaanse shilling gerekend. Dat is ongeveer 2 eurocent, ai…

The Rock ZanzibarJozani ForestJozani ForestJozani Forest

Na de drukte van het organiseren en houden van Nanenane lijkt de rust een klein beetje wedergekeerd. Alle studenten zijn weer op school en er kan weer CV- en carrière advies gegeven worden. Het is vaak improviseren als je geen stroom en geen internet hebt maar we komen er wel uit!

Tot zover en tot snel!

p.s.: tussen dit schrijven en plaatsen zit ook alweer een week, in de tussentijd nog in Ndanda geweest en naar Mtwara geweest waar we een bbq hadden op het strand, daarover later meerrrr...

1. Lilian van der Straten:
    22 augustus 2017
    Wow, die foto's. Wat zit je in een prachtige omgeving. Dat maakt het combineren van werk en vrije tijd zeer aangenaam lijkt mij. Nog veel werk plezier daar.
  2. Bert Veldkamp:
    22 augustus 2017
    Is dat huisje op de rots midden in zee ook te huur? Lijkt me zalig :-)
    Ik hoor het al, je bent daar helemaal in je element. Toppie!
  3. Marion Kiewik:
    22 augustus 2017
    Fijn dat je daar weer terug bent, Manon. En volop in de running!
  4. Froukje en Pieter Hol:
    22 augustus 2017
    Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt. Geniet maar.
  5. Wim:
    23 augustus 2017
    Mooie verhalen weer Manon! Ik kan zien dat je al helemaal ingeburgerd bent!